צור קשר

ניהול מרכזים מסחריים

 

בעשור האחרון הוקמו מאות שכונות מגורים חדשות ברחבי הארץ, רובם הגדול של השכונות הללו בנויות בקצוות העיר או מחוץ לעיר באיזור חדש ומתפתח. הדיירים החדשים המגיעים לשכונות אלו מוצאים את עצמם ללא קווי אוטובוס, שירותים לאזרח וחנויות. מכאן התפתח הצורך למרכז המסחרי השכונתי המספק לדיירי השכונה מענה מיידי לצרכים הבסיסיים. ברוב המרכזים ניתן למצוא סופרמרקט, סופרפארם, מרפאות (בפרט רופא ילדים, רופא משפחה ואחות), בית קפה/מאפייה שכונתית ומספרה. במרכזים שונים ניתן למצוא היצע שונה של עסקים בהתאם למיקום ואופי המרכז.

 

אופן הניהול של מרכזים אלו הוא שונה ונתון ניהול  מתאימה את תכנית האחזקה במיוחד לכל מרכז ומרכז

 

השוני באופן הבנייה - המרכזים נבנים עם פחות שטחים ציבורים ומשותפים, דבר המקל על דמי הניהול המשולמים על ידי הדיירים. כמו כן ישנה חלוקה של שטחי מסחר ליחידות קטנות יותר בין 25 מ"ר עד ל 100 מ"ר, החניה מסודרת והינה בחזית המרכז ,לרוב אין חניה תת קרקעית, אולם במקרים מסויימים ישנה חנייה עילית.


מטרת הנכס – המרכז המסחרי השכונתי נותן מענה לדיירי השכונה, לא רק בתחום הקמונעי אלא גם מבחינת שעות הפנאי. ילדי השכונה ואמהות צעירות מרבות לטייל עם הילדים ולבלות זמן במרכז, ובהתאם לכך חברת הניהול ,במסגרת ניהול המרכז, מארגנת אירועי פנאי שונים- בין אם זה הפנינג עבור הילדים בשעות אחר הצהריים, הצגות שונות ומגוונות , או פריסת דוכנים מגוונים של לחמים, פרחים , דברי אומנות וכו' עבור האמהות בימי שישי.
 

שיווק ופרסום – ברב המרכזים חברת הניהול אחראית גם על שיווק ופרסום למרכז. מטרת התכנית השיווקית היא ליידע את כל דיירי האזור אודות פעילויות המתרחשות במרכז וכן לשווק את הנכסים המתפנים במרכז. ברוב המקרים בהם המרכז מצליח ואטרקטיבי כמות התחלופה של העסקים קטנה מאוד. אם בכל מקרה יוצא דייר מהמרכז חברת הניהול דואגת להביא דייר חדש.
חברת הניהול פועלת בשיתוף עם היזם/בעלים של המרכז המסחרי השכונתי על מנת לבנות את מערך הניהול ואחזקה המתאים ביותר עבור המרכז. מטרת חברת הניהול היא לא רק לתחזק את המרכז מהיבט האחזקה אלא גם למקסם תשואה ולהפוך את המרכז המסחרי למקור רווח עבור הבעלים. מרכז מסחרי המתוחזק ברמה הגבוהה ביותר ושוקק במבקרים הינו מרכז מבוקש מצד בעלי נכסים, וכתוצאה מכך עולה רמת שכ"ד מבוקש במרכז וכן עולה התשואה ורווחי הבעלים.